نقش شتابدهنده ها در استارتاپ نقش شتابدهنده ها در استارتاپ

همه جیز درمورد سرمایه گذاری در استارتاپ ها

مزاياي شتاب‌ دهنده‌ها

در حال حاضر شتاب دهنده‌ ها بخشي جدا نشدني از سيستم‌هاي كارآفرين و استارتاپ‌ها هستند. با استفاده از شتاب دهنده‌ها يك فهرست در اختيار كارآفرينان قرار مي‌گيرد كه مسير راه را براي آن‌ها تيك مي‌زند. بسياري از كارآفرينان نيز معتقد هستند برنامه‌ريزي‌هاي مربوط به اجرايي شدن را مي‌توانند به صورت شخصي مديريت كنند اما بايد توجه داشت كار شتاب‌ دهنده‌ها پيشرفت دادن به اين روند است.

بعضي از افراد نيز معتقد هستند شتاب دهنده‌ها براي استارتاپ‌هايي كه قادر به تامين هزينه‌هاي خود نيستند كاربرد دارد و تجارت‌هايي كه مي‌توانند هزينه‌هاي خود را تامين كنند نيازي به شتاب دهنده‌ها ندارند. اما دلايل بسياري براي استفاده از شتاب دهنده‌ها وجود دارد. بي‌شك استفاده از شتاب دهنده‌ها معايب و مزاياي بسياري دارد و با توجه به تجارتي كه شروع مي‌شود مي‌توان از امكانات مختلف شتاب دهنده‌ها استفاده كرد.

 

چيزهايي كه بايد درباره شتاب دهنده‌ها بدانيد

شتاب دهنده‌ها با اين هدف به بازار راه پيدا كردند تا كسب و كارهاي نوپا بتوانند بستر كاري خود را در هر تجارتي گسترش دهند. امكاناتي كه شتاب دهنده‌ها به كارآفرينان ارائه مي‌كنند معايب و مزاياي بسياري دارد اما پيش از پيوستن به شتاب دهنده‌ها بايد بدانيد اين ابزارها با هدف شتابدهي به كسب و كارها ايجاد شده‌اند. هر فرد كارآفرين بايد پيش از انتخاب شتاب دهنده‌ها از مسير و روند پروژه و محصول خود آگاهي داشته باشد.

 

راهنمايي و بازخورد

شتاب دهنده‌ها با اضافه كردن هر استارتاپ به جمعي از تجارت‌هايي كه مسير يكسان را دنبال مي‌كنند اين امكان را به مديران مي‌دهند تا از تجربيات يكديگر استفاده كنند. گرفتن راهنمايي و استفاده از بازخوردي كه ديگران به دست آوردند مي‌تواند به هر تجارت نوپا كمك‌ بزرگي كند و اجازه مي‌دهد تا مسير رشد در بازار را به زودي طي كنند.

تمركز اصلي افراد هميشه روي اين امر است كه آيا محصول آن‌ها در بازار فروش دارد؟ مدل درآمد چيست؟‌ آيا اين سرمايه‌گذاري مقرون به صرفه است؟ با استفاده از شتاب دهنده‌ها به پاسخ اين سوال‌ها زودتر مي‌رسيد اما اگر فكر مي‌كنيد خودتان به عنوان يك مدير مي‌توانيد بازخوردها را بررسي كنيد و مسير رشد كسب و كار خود را برنامه‌ريزي كنيد، شتاب دهنده‌ها نمي‌توانند كاري براي شما انجام دهند.

 

ايده شما يك كسب و كار موفق است

اگر باور داريد يك ايده خوب براي كسب و كار موفقي داريد با استفاده از شتاب دهنده‌ها مي‌توانيد ايده خود را پياده‌سازي كنيد و زودتر وارد بازار كسب و كار شويد. شتاب دهنده‌ها با ارائه راهنمايي‌هاي مناسب مي‌توانند مسير مشخصي را براي برند يا تجارت شما ترسيم كنند. اين امر مي‌تواند زمينه‌ساز موفقيت‌هاي بزرگتر باشد و شرايط موجود را براي رسيدن به هدف نهايي به شيوه‌اي درست تغيير دهد. شتاب دهنده‌ها تنها مسير را براي شما ترسيم نمي‌كنند بلكه امكانات لازم براي خلق و توسعه ايده را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهند.

اگر در حال حاضر بازار مرتبط و محصول نهايي را در اختيار داريد و سرمايه مناسبي براي توسعه كسب و كارتان داريد مي‌توانيد تنها از اطلاعات مفيدي كه شتاب‌ دهنده‌ها در اختيار شما قرار مي‌دهند استفاده كنيد و تجارت خود را گسترده‌تر كنيد. اگر به دنبال شتاب دهنده‌ها مي‌گرديد، تيم‌هايي را پيدا كنيد كه كسب و كاري شبيه به شما دارند يا در زمينه كاري شما فعاليت مي‌كنند.

 

مديريت مالي استارتاپ‌ها

يكي از جنبه‌هاي بسيار مهم براي استارتاپ‌ها در جريان بودن بخش مالي است. تمامي استارتاپ‌ها درگير مشكلاتي در حسابرسي‌هاي مالي و هزينه‌هاي مالي خود خواهند داشت. شتاب دهنده‌ها تنها سرمايه‌گذاران را به شما معرفي نمي‌كنند بلكه افراد و نيروهاي متخصص را به تيم شما اضافه مي‌كنند تا پيشرفت‌ كنيد و بتوانيد از كسب و كار خود در بازار كار دفاع كنيد.

سرمايه‌گذاران براي ايجاد سرمايه‌گذاري در كسب و كار شما نياز دارند بدانند برآوردهاي مالي شما چيست؟ محصول شما كجا به فروش مي‌رسد؟ هزينه توليد هر محصول چقدر است و سوالاتي از اين دست از جمله سوالاتي است كه سرمايه‌گذارها به دنبال جواب آن هستند. براي اين كه بتوانيد از سرمايه‌گذاران موفق در كسب و كار خود استفاده كنيد نياز داريد پاسخ اين سوال‌ها را بدانيد و شتاب دهنده‌ها در اين امر به شما كمك خواهند كرد.

 

دلايلي كه نشان مي‌دهد به شتاب دهنده نياز داريد

اگر به تازگي يك استارتاپ راه‌اندازي كرده‌ايد و در تبديل اين استارتاپ به تجارتي بزرگ نياز به راهنمايي، مشاوره يا سرمايه‌گذاري داريد بدون شك بايد از يك برنامه شتاب دهنده كمك بگيريد. برنامه‌هاي شتاب دهنده مزيت‌هاي بسياري دارند و مي‌توانند مسير كسب و كار شما را متحول كنند. شتاب دهنده‌ها به طور معمول در دوره‌هاي 4 تا 5 ماهه برگزار مي شوند و تجربه شركت در اين برنامه‌ها مي‌توانند روند تجارت‌هاي نوپا در بازار را متحول كند.

شتاب دهنده‌ها با پشتيباني جامع مي‌توانند هر كسب و كاري را به سوي مسير درست هدايت كنند، بايد بدانيد فعاليت شتاب دهنده‌ها در تمام زمينه‌هاي مربوط به كسب و كارهاي مختلف است و محدوديت‌هاي اجرايي ندارد. از شتاب دهنده‌هاي مي‌توانيد در امور مديريتي كمك بگيريد و در بخش‌هاي مالي نيز حمايت شويد. شتاب دهنده‌ها شما را به سرمايه‌گذاران موفقي كه علاقمند به فعاليت شما هستند معرفي مي‌كنند.

 

شتاب دهنده‌ها شما را حمايت مي‌كنند

شتاب دهنده‌ها راه‌اندازي شدند تا نيازهاي هر كسب و كاري را در قدم‌هاي ابتدايي رفع كنند و بخش‌هاي خالي استارتاپ‌هاي نوپا را پر كنند. با اين هدف كه دلايل عدم موفقيت هر كسب و كاري كم رنگ شود و فعاليت كسب و كارهاي كوچك در بازار محسوس شود. با استفاده از برنامه‌هاي شتابدهي مي‌توانيد از حمايت عاطفي، مشاوره، مالي، مديريتي و ... استفاده كنيد.

 

منبع:

https://virgool.io/@reycontent/what-advantages-startup-accelerator-xivbequa3val


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/5/20 ساعت: ۰۴ توسط:aliahmadishadi :